İmplant Tedavisi Sonrası İmplantın Yerini Değiştirmek Mümkün Müdür?

Gelişen tedavi yöntemleri ve güncel teknolojilerin bir araya gelmesiyle ortaya çıkan tedavilerden birisi de implanttır. Diş kayıplarını gidermek için geliştirilen implant tedavisi, kişiye estetik bir görünümün yanında ağız ve diş sağlığı açısından da çok büyük faydalar sağlar.

Kişinin günlük hayatta rahatça yiyip içebilmesi, konuşabilmesi ve sağlıklı bir gülüşe sahip olabilmesi için dişlerinin eksiksiz olması gerekir. İmplant tedavisi sayesinde hastalar ağzını kapatmadan rahatça gülerken, dişlerinin yapay olduğu belli olmamaktadır. Doğal diş görünümünü kazandıran implantlar hakkında merak edilen birçok durum vardır. Bunlardan birisi de implant tedavisi sonrası implantlarının yerinin değiştirilip değiştirilemeyeceğidir.

İmplantların Yerleri Değiştirilebilir Mi?

İmplant tedavisi sırasında, diş hekimi implantın uygun bir şekilde yerleştirildiğinden emin olmak için çok dikkatli çalışır. Ancak bazı durumlarda, implant yerleştirildikten sonra implantın yerinin değiştirilmesi gerekebilir.

Dişlerin olmadığı eksik bölgelere implantlar cerrahi olarak yerleştirilmektedir. Diş eti ve çene kemiği ile bütünleşerek kaynaşan implantlar sağlam bir temel oluştururlar. Fakat bazı istisnai durumlarda implantların yerinin değiştirilmesi gerekebilir. Örneğin; implantın yerleştirildiği bölgede enfeksiyonun meydana gelmesi halinde veya çene kemiği ile implantın uyum sağlayamaması halinde implantın yeri değiştirilebilir. Bazen de estetik sebepler neticesinde implantın yerinin değiştirilmesi gerekebilir. İmplantın yeri değiştirilirken de cerrahi bir işlem gerekmektedir. Öncesinde diş hekimi implantın mevcut durumunu değerlendirir ve değerlendirme sonrası yer değiştirme işlemine karar verir. Yer değiştirme işlemi sonrası ağız ve diş sağlığına dikkat eden her kullanıcı implant dişlerini uzunca yıllar gönül rahatlığıyla kullanabilmektedir.

İmplantın yerini değiştirmenin mümkün olup olmadığı, değişikliklerin ne kadar büyük olduğuna ve implantın ne kadar süredir yerleştirildiğine bağlıdır.

İmplant Düşer Mi?

İmplantlar, doğru bir şekilde yerleştirildiğinde ve iyileşme süreci başarılı bir şekilde tamamlandığında oldukça güvenilirdirler. Ancak, bazı durumlarda implantların düşebileceği veya çıkabileceği görülebilir. Çok sık olarak karşılaşılmayan bir durum da implant düşmesidir. Ara sıra implantlarda oynama, gevşeme veya çıkma gibi sorunlar gözlemlenebilir. Bu durumu neden olan birçok sebep olabilir. Nadiren gerçekleşen yanlış tedaviler diş implantı ile problem oluşmasına sebep olabilir. Kemik erimesi veya implantın kaynamamasına bağlı olarak implant sabit durmayabilir.

Çene kemiğindeki sorunlar nedeniyle implantın yapısının bozulmasına sebep olan en önemli etkenlerden birisi de yetersiz ağız bakımıdır. Protez bir dişte olsa diş etlerinin sağlıklı kalabilmesi için bakım gereklidir. Ağız içinde bakım olmadığı zaman, bakteriler çoğalır ve kökün yerleştiği kemik üzerinde sorunlara yol açar.

Çok nadir de olsa implantın düşmesine neden olabilecek sebepler aşağıda yer almaktadır.

• Başarısız Osseointegrasyon: İmplantın çevresindeki kemikle yeterli bir birleşme oluşmazsa, implant gevşeyebilir ve düşebilir. Bu genellikle implantın tamamen iyileşmediği veya enfeksiyonun geliştiği durumlarda görülür.
  • Aşırı Kuvvet: Aşırı diş sıkma, diş gıcırdatma, yüzme veya bir darbe gibi nedenlerle implantlar aşırı kuvvete maruz kalabilir ve bu da implantın gevşemesine ve düşmesine neden olabilir.
  • Kemik Kaybı: Kemik kaybı, implantın destekleyici yapısını azaltabilir ve implantın sallanmasına ve düşmesine neden olabilir. Bu durum genellikle implantın yerleştirildiği bölgenin kötü bir şekilde iyileşmesi veya enfeksiyon nedeniyle oluşabilir.
  • Yanlış Yerleştirme: İmplantın yanlış bir şekilde yerleştirilmesi, çene kemiğinin az olduğu bölgelere veya diğer dişlere çarpabileceği şekilde yerleştirilmesi, implantın düşmesine neden olabilir.
  • Peri-implantit: Peri-implantit, implantın etrafındaki diş eti dokusunun enfekte olmasıdır. Bu durum da implantın etrafındaki kemik dokusu azalabilir ve implant gevşeyebilir ve düşebilir.

Özetle, implantlar doğru bir şekilde yerleştirildiğinde ve bakımı yapıldığında oldukça güvenilirdir. Ancak bazı durumlarda, implantların düşmesi mümkündür. Eğer implantınız düştüyse, diş hekiminize başvurmanız önemlidir. İmplantlarda sorun hissedilmesi durumunda hemen diş hekimine başvurmak gerekir. Sorun olan implantlarda gevşeme ve kanama gibi belirtiler gözlemlenir.