Diş İmplantının Tercih Edilme Nedenleri

Diş İmplantının Tercih Edilme Nedenleri - Klinik 45

İmplant; temelde eksik olan dişin yerine uygulanan, titanyumdan yapılmış ve çene kemiğinin içine yerleştirilen vidalardır Komşu dişlere hiçbir zarar vermeyen implant ile doğal bir görünüme ulaşmak mümkündür. Bu durum da implant tedavisinin sıklıkla tercih edilmesini sağlamaktadır. Diş implantı sıkça tercih edilse de tedaviye başlamadan çene kemiğinin yapısına ve implantın tipine bağlı olarak tedavi yöntemlerinde değişikliğe gidilebilir. İmplantların en büyük faydası, yeni yapılacak dişlere iyi bir destek sunmasıdır. Diş kökü görevi üstlenen implant, hastanın yemek yemesine, rahatça konuşmasına ve gülmesine olanak sağlar.

Neden İmplant Tedavisi?

Diş köklerini taklit eden implantların tercih edilmesi için birçok neden vardır.
Bunlar;
  • Diş köklerinin yerine yapılan implantlar, diş köprülerinden veya takma dişlerden daha doğal görünür.
  • Köprü uygulamalarına göre diş implantları, komşu dişlerin zarar görmemesini sağlar.
  • Diş implantları üzerine yapılan dişler sabittir, takma dişler gibi çıkmaz. Dolayısıyla yıkayıp temizlemeye gerek kalmaz.
  • Çene kemiğine sıkı sıkıya bağlı olan implantlar, yemek yerken ve konuşurken gevşeyip düşmez ayrıca kişiye oldukça konfor sağlar.
  • Doğal kemiği ve yüz şeklini koruyan diş implantları çökmüş yüz görüntüsünden kişiyi korur.
  • Kişiye kalıcı çözümler sunar.
Yukarıda bahsedilen tüm faydalar implantın neden tercih edildiğini açıklamaktadır. Ek olarak implant tedavisi bireylere konfor alanı oluşturduğu gibi estetik bir görünüme sahip olmalarına da destek olur.

İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

Sıklıkla tercih edilen implant tedavine başlanabilmesi için ilk olarak hastaya sakinleştirici verilir. Tabi ki işlem öncesi detaylı muayene yapılır ve sonrasında röntgen filmi çekilir. Devamında da çene kemiklerinin ve diğer dişlerin ölçüleri alınır. İmplant tedavilerinde implantın yerleştirilmesi için iki farklı seçenek mevcuttur. Bu seçenekler tek ve iki aşamalı yöntemlerdir. Tek aşamalı yöntemde önce implant yerleştirilir sonra geçici başlık takılır. İki aşamalı yöntemde ise implant takıldıktan sonra üzeri diş eti ile kapatılır ve iyileşmeye bırakılır. Daha sonra da protez başlıklar takılır. İki durumda da ortak olan işlem geçici köprü yerleştirilmesidir. Yerleştirilen köprünün iyileşmesi alt çenede 3, üst çenede 6 ay kadar sürebilir. İmplantlar sayesinde hasta rahatça gülebilir ve yemek yiyebilir. Başarılı bir implant tedavisi için dikkat edilmesi gereken en önemli nokta diş hekimi seçimidir. Diş hekiminin deneyimi ve hastalarıyla kurduğu ilişkiye tedavinin başarıyla sonuçlanmasını direkt olarak etkiler.