Dental İmplant Yaptırmadan Önce Bilinmesi Gerekenler

Dental alandaki teknolojilerde ilerlemelerin yaşanması, eksik dişlerin dental implantlar sayesinde kısa zaman zarfında tedavi edilmesine olanak sağlamıştır. Köprü yöntemindeki gibi dental implant tedavisi, sağlam olan komşu dişlere hiçbir şekilde zarar vermemektedir.

Temelde dental implant, yapay diş köküdür. Ağız içinde diş eksikliği yaşayan hastaların, çene kemiklerinin içerisine dental implant yerleştirilir. Titanyumdan yapılmış vidalar olan dental implantlar, yapay diş köklerinin çabucak iyileşip çeneyle bütünleşmesini sağlar. Sonrasında ise bu vidaların üzerine sürekli duracak olan sabit protezler takılır.

Dental İmplantın Avantajları Nelerdir?

Dental implantlar yapılırken kaliteli malzeme kullanımına ve uzman bir diş hekimi seçimine dikkat edilmelidir. Aksi halde çeşitli sağlık sorunları meydana gelebilir. Bunun dışında dental implantlar hakkında bilinmesi gereken bazı hususlar vardır.
  • *Komşu dişlere hiçbir şekilde zararı olmayan dental implantların en büyük avantajı ise gerçekleştirdiği kök görevidir.
  • *Dental implantlar çene ile oldukça uyumludur.
  • *Kişiye özel olarak üretilirler.
  • *Sağladığı doğal görünümle estetik kaygısı oluşturmamaktadır.
  • *Konuşmada hiçbir soruna yol açmazlar.
  • *Çok dayanıklı ve uzun ömürlüdürler. Tıpkı doğal diş kökleri gibi güçlü yapıları vardır.
  • *Dental implant kişiye çiğneme de kolaylık sağlar. Bu tedaviyi yaptıracak kişilerin en çok yaşadığı korku dental implant yaptırınca çiğneme sorunlarıyla karşılaşılacağını düşünmeleridir. Ancak böyle bir durum söz konusu değildir.
  • *Kişiye sağladığı özgüven bir başka önemli avantajdır.
  • *Son olarak ağız sağlığına hiçbir zararı yoktur.

Dental İmplant Ağrılı Bir Tedavi Midir?

Cerrahi bir operasyon gerektiren dental implantta, hastalara acıyı en az seviyede hissetmeleri için tedavi lokal veya genel anestezi çerçevesinde gerçekleştirilir. Her ikisi de hastanın acı çekmesini önler. Anestezinin etkisi geçince biraz ağrılar oluşabilir ancak bu durum gayet normaldir. “Dental implant ağrılı bir tedavi midir?” sorusuna net bir cevap vermek doğru olmaz çünkü ağrılı bir süreç mevcuttur. Ancak bu noktada uzman bir hekimle tedaviye devam etmek, ağrılı sürecin en kısa zamanda son bulmasına olanak sağlar. Dental İmplant Kimlere Uygulanmaz? Bireylerin hayatını kolaylaştıran ve yaşam kalitesini arttıran dental implantlar bazı bireyler için uygun değildir. Dental implant tedavisinin uygulanamadığı hastalar aşağıda yer almaktadır.
  • *Hamilelere,
  • *Kemoterapi gören hastalara,
  • *18 yaşından küçüklere,
  • *Baş ve boyun bölgesine radyoterapi uygulanan hastalara,
  • *Yüksek tansiyon, diyabet, karaciğer ve böbrek yetmezliği olan ve bağışıklık sistemi rahatsızlıkları olan hastalara dental implant uygulanmamaktadır.